۱. اطلاعات فروشنده
اطلاعات شخصی فروشنده، اطلاعات تجاری، اطلاعات تماس

۲. بارگذاری مدارک
اطلاعات مربوط به مالیات بر ارزش افزوده، تصویر مدارک شخصی و تجاری

۳. اتمام ثبت نام
به جمع فروشندگان 15کالا خوش آمدید.

15kala.ir

ثبت‌نام در مرکز فروشندگان
توجه: پر کردن تمامی موارد الزامیست.

چه نوع فروشنده ای هستید؟

شخص حقیقی فردی است که دارای خصوصیاتی مختص به خود مانند

نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، کد ملی، شماره شناسنامه و غیره می باشد.

شخص حقوقی موسسات یا شرکت هایی هستند که پس از طی مراحل قانونی به ثبت می‌رسند و دارای مشخصاتی مانند

نام شخص حقوقی، تاریخ ثبت، شماره ثبت، کد شناسایی، کد اقتصادی، موضوع فعالیت و غیره می باشند.

قصد فروش چه کالاهایی را دارید؟

توجه! فروشنده گرامی، برای مشاهده مواد خوراکی مجاز و مدارک مورد نیاز برای فروش در سایت، لطفا به مقاله

“شرایط فروش مواد خوراکی در 15 کالا” مراجعه کنید در نظر داشته باشید تنها فروش چای دمنوش و قهوه در این گروه نیاز به ارائه مدرک ندارد و سایر مواد خوراکی نیاز به ارائه مدارک جهت فروش دارند.
تعداد حدودی تنوع کالای آماده فروش

ادامه
ثبت رسید سفارش
فروشگاه اینترنتی ۱۵‌کالا
مرکز آموزش فروشندگان
سوالات متداول
مراحل ثبت نام
فروشنده عزیز،
در راستای اجرای بهینه قرارداد فی مابین و تسهیل ارائه خدمات بهتر به مشتریان، قرارداد همکاری با 15‌کالا به صورت الکترونیک در اختیار شما قرار گرفته و در صورت مطالعه و تایید شما،

از لحاظ قانونی الزام آور می باشد.

15‌کالا حق تغییر مفاد قرارداد را در هر زمانی داشته و این تغییرات و همچنین اطلاعیه ها و ابلاغیه ها توسط 15کالا در پنل فروشندگان اعلام می شود که به منزله ی ابلاغ به فروشنده می باشد. فروشندگان متعهد هستند تمامی اطلاعیه ها را با دقت مطالعه نموده و طبق آن عمل نمایند. تغییرات به طور خودکار روی پنل اختصاصی فروشنده قرار گرفته و به منزله ی اصلاحیه و الحاقیه قرارداد محسوب شده و فروشنده متعهد به رعایت مقررات به روز شده می باشد و نیاز به هیچگونه تشریفات دیگری جهت امضا و ابلاغ نمی باشد.

لطفا توجه فرمایید که عدم پذیرش قرارداد همکاری به منزله عدم تمایل شما به همکاری با 15کالا تلقی شده و تا زمان پذیرش قرارداد امکان استفاده از پنل فروشندگان برای شما میسر نمی باشد.

مقدمه

فروشگاه اینترنتی 15کالا در راستای رسالت خود در جهت حمایت از بنگاههای اقتصادی کوچک، توسعه کارآفرینی و بهبود فضای کسب و کار مجازی، مطابق مواد 10 و 219 قانون مدنی، بر اساس تعامل مشترک و حسن نیت و مفاد ذیل اقدام به انعقاد قرارداد می نماید.

ماده 1. طرفین قرارداد

فروشگاه اینترنتی 15کالا به نشانی اینترنتی www.15kala.ir ، با نمایندگی جناب آقای فرهاد نصرت آبادی که از این پس در این قرارداد به اختصار «15کالا» نامیده می‏شود و

طرف دوم:

آقا/خانم:

شماره شناسنامه:

کد ملی:

به نشانی:

کدپستی:

شماره تماس:

نشانی الکترونیکی:

که از این پس در این قرارداد «فروشنده» نامیده می‏شود.

اقامتگاه قانونی و قراردادی فروشنده این قرارداد همان است که در مقدمه این قرارداد ذکر شده است و درصورتی که فروشنده نشانی خود به شرح فوق را تغییر دهد، باید حداقل 10 روز پیش از تغییر مراتب را کتباً به طرف دیگر اطلاع دهد و تا آن زمان نشانی سابق واجد اعتبار است. اقامتگاه قانونی و قراردادی شرکت یگانه صنعت فرهاد همان است که در روزنامه رسمی آخرین تغییرات آن شرکت درج گردیده است. طرف مقابل موظف می باشد به هنگام ارسال هرگونه مکاتبه و یا مراوده ای، آخرین تغییرات روزنامه رسمی شرکت یگانه صنعت فرهاد را ملاحظه نماید و آن آدرس را به عنوان اقامتگاه قانونی شرکت یگانه صنعت فرهاد لحاظ نماید.

ماده 2. تعاریف

2-1- کالای معیوب: عبارت است از هر گونه کالا یا هر بخش یا جزیی از آن که دارای ایراد، نقص، صدمه و یا دارای گارانتی غیر معتبر یا حسب مورد فاقد گارانتی، گواهی، مجوز یا پروانه هایی که قانونا جهت فروش آن کالا الزامی است باشد.

2-2- کالای تقلبی یا غیراصل:

کالاهای ذیل، کالای تقلبی یا غیراصل محسوب می شوند:

کالایی که با برند یا مدل اصلی آن کالا از نظر نام متشابه اما از نظر اصالت متفاوت است و یا هرگونه کالایی که از نظر جعبه، بسته بندی، جنس، کیفیت و غیره با کالای اصلی که توسط مراکز مورد تایید که کالاهای اصل را به فروش می رسانند (مانند سایت اصلی برند یا شرکت های وارد کننده ی قانونی) مغایرت داشته باشد و همچنین در سایت 15‌کالا در عنوان یا تصاویر کالای نمایش داده شده، برند اصلی کالا ذکر شده ولی کالای فروخته شده با نمونه ی اصلی کالا مغایرت داشته باشد؛

کالاهایی که در آنها شماره سریال، مدل، برچسب یا سایر نشان‏های شناسایی و یا مشخصات کالا، قطعات و اجزای آنها و یا بسته ­بندی یا هرگونه نوشته‏ای در روی آنها بطور غیرمجاز از جانب تولیدکننده، توزیع­ کننده یا فروشنده کالا و یا هر شخص دیگر، محو، تغییر، جایگزین و یا به هر شکلی دستکاری شده باشند؛

کالاهای مغایر با مقررات قوانین و مقررات و ضوابط و استانداردهای دولتی،عمومی و صنفی به ویژه مقررات بهداشتی؛

کالاهای ناقض حقوق اشخاص ثالث از جمله حقوق مالکیت فکری.

2-3- کالای قاچاق: کالایی است که دارای مدارک و مستندات رسمی قابل ارائه دال بر ورود و ترخیص آن از مبادی قانونی و گمرک رسمی کشور نبوده یا هر کالایی که وفق قوانین و مقررات جاری کشور از جمله تبصره ماده 19 قانون مالیات بر ارزش افزوده، قاچاق محسوب شود.

2-4- بازار آنلاین و بازار آفلاین: بازار آنلاین بازاری است که در آن کالا در بستر اینترنت و به صورت برخط (آنلاین)، عرضه می شود و به فروش می­رسد. بازار آفلاین بازاری است که در آن، کالا مستقل از اینترنت و به صورت سنتی در فروشگاه ها و مراکز توزیع عرضه می شود و به فروش می­رسد.

2-5- فضای مجازی با درگاه اختصاصی هر فروشنده است که از سوی 15کالا به فروشنده برای عرضه و فروش کالا تخصیص داده می شود.

2-6- درگاه اینترنتی: وب سایت 15کالا به آدرسwww.15kala.ir می باشد.

2-7- گارانتی معتبر: گارانتی معتبر آن است که توسط سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان شناسایی شده و دارای مجوزهای قانونی مربوطه باشد.

2-8- پنل DKMS: پنل پروموشن یا ،https://15kala.ir/my-account/ فضای مجازی با درگاه اختصاصی هر فروشنده است که از سوی 15‌کالا به فروشنده برای ساخت یا شرکت در پروموشن تخصیص داده می شود.

2-9- فروشنده: هر شخصی است که با تایید این قرارداد به شرح پیوست نسبت به فروش محصولات و کالاهای خود از طریق درگاه اینترنتی اقدام می نمایید.

2-10- قرارداد: قرارداد همکاری منعقده بین 15‌کالا و فروشنده، بر اساس شرایط این قرارداد حاضر و به شرح پیوست است.

ماده 3. موضوع قرارداد

عبارت است از واسطه گری در فروش محصولات و کالاهای فروشنده به خریداران از طریق در اختیار قرار دادن درگاه اینترنتی.

ماده 4. مدت قرارداد

از تاریخ عقد قرار داد تا پایان سال جاری می باشد.

تبصره 1: این قرارداد در پایان مدت برای مدت مشابه بصورت خود به خود به مدت یک سال تمدید خواهد شد مگر اینکه یکی از طرفین حداقل یک هفته قبل از انقضاء مدت عدم تمایل خود را نسبت به تمدید به طرف دیگر اعلام نماید. در صورت عدم اعتبار یا اتمام گواهی ارزش افزوده در زمان مشخص و مقرر تمدید نشده و فروشنده امکان فروش از طریق پنل را نداشته و به تشخیص 15‌کالا پرداخت های فروشنده متوقف خواهد شد.

ماده 5. کمیسیون و هزینه های فروش

5-1- کمیسیون 15‌کالا: درصدی از بهای فروش کالا است که بابت عرضه کالا در درگاه اینترنتی 15‌کالا و به شرح مندرج در جدول کمیسیون ها در پنل فروشندگان به 15‌کالا تعلق می گیرد. نظر به اینکه درصد مذکور پیش از درج کالا در پنل برای فروشنده قابل رویت است، فروشنده با ثبت و یا درج کالا در پنل، درصد مذکور را نیز به عنوان حق الزحمه و کمسیون 15‌کالا تائید می کند و می پذیرد. 15‌کالا می تواند نسبت به وصول کمیسیون خود از محل مطالبات فروشنده به همراه مالیات بر ارزش افزوده متعلقه اقدام نماید.

5-2- هزینه های جانبی مربوط به خدمات تبلیغاتی، تولید محتوا و تصویربرداری برای کالا، استفاده از پنل مخصوص مشتریان، هزینه های مرجوعی، هزینه چاپ لیبل در انبارهای 15 کالا (در صورت ارسال محموله بدون لیبل یا با لیبل ناخوانا به انبار)، همچنین جریمه ها (بر اساس ضوابط کاری 15‌کالا به شرح مندرج در این قرارداد و نیز ضوابط مندرج در پنل سلر سنتر) و هزینه های جانبی مربوط به همه مراحل بسته بندی، ارسال کالا به انبار 15‌کالا (از قبیل بیمه، حمل و سایر هزینه های مربوطه)، انبار داری و ارسال کالا برای مشتری (بر اساس ضوابط کاری15‌کالا)، به شرح مندرج در جدول هزینه ها به همراه مالیات بر ارزش افزوده متعلقه به عهده فروشنده بوده و از فروشنده دریافت خواهد شد.

تبصره 2: امکان تغییر کمیسیون، هزینه ها و جریمه ها در هر زمان توسط 15‌کالا در پنل فروشندگان وجود دارد و فروشنده قادر به مشاهده سوابق تغییرات آن خواهد بود. تغییرات در کمیسیون، هزینه ها و جریمه ها دو روز قبل از اعمال از طریق پنل فروشندگان یا ایمیل به اطلاع فروشنده خواهد رسید و ادامه روند فروش توسط فروشنده پس از اعمال تغییرات به منزله پذیرش شرایط جدید است و درحکم اصلاحیه این قرارداد است که خود به خود با ادامه روند فروش مورد توافق طرفین قرار گرفته است و نیاز به تشریفات امضا و ابلاغ جداگانه ای برای لازم الاجرا بودن ندارد.

تبصره 3: فروشنده متعهد شد جهت آگاهی از هرگونه تغییرات، هر روز پنل فروشندگان خود را مشاهده کند و 15‌کالا هیچگونه مسئولیتی نسبت به ادعای عدم آگاهی فروشنده از تغییرات نداشته و فروشنده ملزم به تبعیت از تغییرات است. هرگونه اصلاحیه یا الحاقیه یا تغییر از جمله تغییرات در هزینه ها و جریمه ها، در پنل فروشنده قرار خواهد گرفت و اطلاعیه از طریق پنل یا پست الکترونیک فروشنده به نشانی مندرج در پنل ارسال خواهد شد. تغییرات فوق ظرف دو روز از تاریخ ارسال اطلاعیه و تغییرات پنل لازم الاجرا خواهد بود مگر اینکه فروشنده ظرف مهلت مذکور عدم موافقت خود را اعلام نموده باشد، که در اینصورت قرارداد فسخ خواهد شد.

ماده 6. نحوه اجرای قرارداد

6-1- قراردادها متناسب با مدت مندرج در آن به صورت اتوماتیک تمدید می شود. در صورت عدم تمایل هریک از طرفین مبنی بر تمدید اتوماتیک قرارداد، مراتب باید از یک هفته قبل از انقضا به صورت کتبی به طرف دیگر اعلام گردد. در صورت عدم اعتبار گواهی ارزش افزوده قرارداد تمدید نشده و فروشنده امکان فروش از طریق پنل را نداشته و به تشخیص 15‌کالا پرداخت های فروشنده متوقف خواهد شد.

6-2- سفارشات خرید مشتری، با توجه به موجودی اختصاص داده شده توسط فروشنده در پنل سلر سنتر، برای وی قابل رؤیت است و فروشنده موظف است سفارشات ثبت شده را با توجه به ضوابط و زمان تعیین شده در پنل خود، به صورت محموله آماده، در لفاف مناسبی بسته بندی کرده و به انبار 15کالا یا نشانی مشتری در صورت تأیید 15‌کالا در پنل، ارسال نماید. نشانی انبار دیجی15‌کالا به فروشنده اعلام خواهد شد و در صورتیکه نشانی اعلام شده تغییر یابد 15کالا به فروشنده اعلام خواهد کرد و فروشنده مکلف به تبعیت از تغییرات بعدی است.

6-3- نگهداری کالای مشتریان در انبار 15‌کالا به صورت امانی بوده و غیر از تعدی یا تفریط، مسئولیتی متوجه 15‌کالا نمی باشد. هزینه نگهداری وفق جدول مندرج در پنل محاسبه و از فروشنده دریافت می شود. 15‌کالا می­تواند کلیه مطالبات خود ناشی از این بند یا سایر مفاد این قرارداد را راساً از محل مطالبات فروشنده کسر نماید و یا طبق تبصره 9 ماده 10 عمل نماید. در هر صورت حق مطالبه مابقی و یا کلیه ی هزینه ها و مطالبات دیجی‌کالا از طریق مراجع قضایی برای ۱۵‌کالا وجود دارد.

6-4- این قرارداد حق انحصاری جهت فروش برای فروشندگان ایجاد نمی نماید و هیچ گونه اعتراضی نسبت به فروش کالا و نیز بهای کالاهای در حال فروش توسط فروشندگان دیگر، قابل استماع نمی باشد.

6-5- وجه ناشی از فروش کالا توسط خریدار به حساب ۱۵‌کالا واریز می­شود و مسئولیت صدور فاکتور فروش و سند برگشت از فروش برای مشتری مطابق بخشنامه سازمان امور مالیاتی و رای دفتر فنی و اعتراضات مودیان بر عهده ۱۵کالا است که ۱۵کالا مطابق رای دفتر فنی و اعتراضات مودیان برای کالای فروش رفته به نیابت از فروشنده، فاکتور فروش موضوع قانون مالیات های مستقیم را صادر و برای مشتری ارسال می نماید و نیز صورت حساب خدمات ارائه شده از سوی ۱۵کالا به فروشنده، توسط ۱۵کالا به نام فروشنده صادر می شود.

۱۵‌کالا درآمدهای حاصل از ارائه خدمات خود به فروشنده و قراردادهای منعقده با فروشنده را جهت رعایت مفاد مواد 169 و 169 مکرر قانون مالیات های مستقیم، به سازمان امور مالیاتی گزارش خواهد کرد.

در صورتی که فروشنده به اطلاعات طرف حساب جهت صدور فاکتور نیاز داشته باشد، باید از ابتدای سال مالی 1398 فاکتورهای خود را به نام نوآوران فن آوازه و بابت سال مالی 97 به نام نوآوران بازار مجازی ایرانیان صادر کند.

6-6- با تایید این قرارداد فروشنده به شرکت یگانه صنعت فرهاد (۱۵‌کالا) مخیرا وکالت می دهد که جهت رضایتمندی خریداران، نیابتا از طرف فروشنده اقدام به صدور فاکتور در خصوص اقلامی که توسط فروشنده در فضای مجازی مذکور به فروش می رسد نماید. لازم به ذکر است که فروشنده کلیه ی مسئولیت های ناشی از صدور فاکتور مذکور و فروش کالا بر روی وبسایت شرکت یگانه صنعت فرهاد(۱۵کالا) را بر عهده داشته و در صورت لزوم، متعهد به حضور و پاسخگویی در مراجع اداری و قضایی بوده و همچنین ضامن جبران خسارات وارده به اشخاص ثالث و ۱۵کالا می باشد و شرکت ۱۵کالا در خصوص موارد فوق فاقد هرگونه مسئولیتی می باشد.

6-7- قیمت کالاها با توجه به رعایت استانداردهای قیمت گذاری (با توجه به قوانین و مقرارات اعلامی از طرف سازمانهای نظارتی و یا لیست قیمت مصوب مورد تایید اتحادیه ها و یا سازمان های مرتبط و همچنین قوانین قیمت گذاری ۱۵‌کالا) در پنل سلر سنتر و در پنل DKMS، توسط و به مسئولیت فروشنده تعیین می شود. لذا مسئولیت پاسخگویی به مراجع رسمی و اشخاص ثالث از جمله مشتری در خصوص قیمت تعیین شده، بر عهده فروشنده است. به موجب این قرارداد، فروشنده به عنوان شرط ضمن عقد اعلام می نمایند که نسبت به فروش کالاهای خود در درگاه اینترنتی ۱۵کالا کلیه خیارات از جمله غبن ولو فاحش یا افحش را از خود سلب و ساقط نمودند.

6-8- در صورتی که فروشنده مشمول مالیات بر ارزش افزوده بوده و دارای گواهینامه مالیات بر ارزش افزوده بارگذاری شده در پنل باشد، متعهد است در صورت پایان تاریخ اعتبار گواهینامه مذکور، نسبت به تمدید آن و بارگذاری نسخه معتبر در پنل اقدام نماید. درصورت عدم بارگذاری گواهینامه مالیات بر ارزش افزوده معتبر تا قبل از پایان تاریخ اعتبار گواهینامه قبلی، پرداخت های فروشنده از تاریخ پایان اعتبار گواهینامه مسدود خواهد شد تا زمانی که فروشنده گواهینامه معتبر در پنل بارگذاری کند.

لازم به ذکر است که فروشنده ای که مشمول مالیات بر ارزش افزوده باشد، پس از اتمام اعتبار گواهینامه مالیات بر ارزش افزوده همچنان مشمول مالیات ارزش افزوده بوده و با تمدید گواهینامه، تاریخ آغاز گواهی جدید از تاریخ مشمولیت شخص حقیقی یا حقوقی خواهد بود. در صورت عدم تمدید گواهینامه مالیات بر ارزش افزوده و لغو قرارداد از سمت فروشنده یا ۱۵کالا، 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده از حساب فروشنده کسر شده و مابقی پس از کسر وجوه التزام و خسارات به ایشان پرداخت خواهد شد.

6-9- در صورت اشتباه فروشنده و درج قیمت به بهای پایین­­تر از قیمت واقعی، وی متعهد است کالا را با همان قیمت درج شده تحویل مشتری نماید و در صورت استنکاف، مشمول وجه التزام و ضمانت اجرای مذکور در ماده 9 در خصوص عرضه کالای ناموجود می­شود. درهر حال پاسخگویی به خریدار در مراجع رسمی به عهده فروشنده است.

6-10- فروشنده اظهار می ­نماید که با عرضه کالا در پنل اختصاصی خود در درگاه اینترنتی ۱۵‌کالا، حقوق مالکیت فکری یا سایر حقوق و امتیازات مکتسبه متعلق به هیچ شخص حقیقی و حقوقی دیگری را نقض نکرده است و در صورت کشف خلاف این موضوع، کلیه مسئولیت های حقوقی و کیفری بر عهده وی خواهد بود و باید کلیه خسارات وارده به ۱۵کالا را در این خصوص جبران نماید.

6-11- نام تجاری فروشنده جهت درج در سایت، نام تجاری اعلامی از طرف فروشنده در پنل او می­باشد و فروشنده در این راستا اظهار می نماید مالکیت مادی و معنوی نام تجاری مذکور متعلق به شخص حقیقی و حقوقی دیگری نیست و در صورت کشف خلاف این موضوع، کلیه مسئولیت های حقوقی و کیفری بر عهده فروشنده خواهد بود. در صورتی که فروشنده ظرف مدت 3 روز از اعلام ۱۵‌کالا مبنی بر مراجعه جهت پاسخگویی به مراجع مربوطه مراجعه ننماید، موظف به پرداخت وجه التزام روزانه (طبق ماده 9) به دیجی‌کالا می باشد.

ماده 7. تعهدات و حقوق فروشنده

7-1- فروشنده متعهد است مدارک درخواست شده در خصوص احراز هویت و مدارک موثق و معتبر ثبتی و نیز گواهینامه­های صنفی، حرفه ای، بهداشتی (در صورت لزوم)، استاندارد و سایر مدارک به شرح پنل را بارگذاری و در صورت لزوم آن­ها را به روزرسانی نماید. عدم بارگذاری یا به روزرسانی اسناد به طور صحیح، علاوه بر ایجاد حق فسخ برای ۱۵‌کالا (پس از اخطار رفع نقص) این حق را برای ۱۵‌کالا ایجاد می­کند که کلیه پرداخت ها را تا زمان رفع نواقص مدارک معلق و دسترسی فروشنده را به پنل سلر سنتر قطع نماید.

7-2- فروشنده حقیقی می­تواند همزمان با انعقاد این قرارداد، شخصی را به عنوان نماینده خود جهت ارتباط و هماهنگی با دیجی‌کالا معرفی نماید.

7-3- فروشنده حقوقی موظف است همزمان با انعقاد این قرارداد، شخصی را به عنوان نماینده خود جهت ارتباط و هماهنگی با دیجی‌کالا معرفی نماید.

7-4- فروشنده متعهد به رعایت تمامی اصول و مقررات قانون رقابت و شرایط خاص صنفی مرتبط با فعالیت خود می باشد.

7-5- فروشنده موظف است مشخصات محصولات و توضیحات لازم جهت معرفی کالا، نحوه پشتیبانی پس از فروش و سایر موارد لازم را در درگاه اینترنتی براساس شرایط اعلامی ۱۵‌کالا ارائه نماید. فروشنده مسئولیت صحت اطلاعات و تضمین اصالت و کیفیت خدمات را شخصاً بر عهده دارد و بدین وسلیه متعهد گردید در قبال تخلفات خود علاوه بر حضور در مراجع رسمی و پاسخگویی، ۱۵کالا را در قبال مسئولیت و هزینه هرگونه دعوای طرح شده توسط ثالث مصون نماید.

7-6- فروشنده متعهد می­شود که کالاهای مورد درخواست مشتری را بدون وقفه و در موعد مقرر ارسال نماید، و به هیچ دلیلی اعم از نوسانات نرخ ارز، عدم موجودی، اشتباه در مشخصات و غیره از تحویل آن استنکاف نورزد. در غیر این صورت ۱۵‌کالا ­می تواند بنا به تشخیص خود، خسارات ناشی از تأخیر در اجرای تعهدات را (براساس ماده 9) از فروشنده مطالبه و یا از محل مطالبات وی کسر و برداشت نماید. علاوه بر این ۱۵کالا می تواند اقدام به قطع همکاری کند. قطع همکاری نافی حقوق قراردادی ۱۵‌کالا درخصوص محاسبه و کسر جرائم و تاخیرات از محل مطالبات و تضامین فروشنده نمی­باشد.

7-7- از آنجا که طبق مقررات قانون تجارت الکترونیک، فروشنده متعهد به رعایت مهلت هفت روزه جهت انصراف مشتری و استرداد کالا می­باشد، فروشنده با تایید تعهدات ناشی از مقررات موصوف و سایر مقررات مربوط به این نوع تجارت، متعهد می­باشد کالاهای مرجوعی را بپذیرد. مسئولیت هرگونه تخلف از این مقررات با فروشنده بوده و فروشنده متعهد به پاسخگویی به دعاوی می­باشد. حتی اگر مشتریان به هر دلیل دعاوی خود را در خصوص عدم رعایت موازین قانونی علیه ۱۵‌کالا طرح کنند و تحت هر شرایطی ۱۵‌کالا به دلیل عملکرد مرتبط با فروشنده منفرداً یا متضامناً محکوم گردید، فروشنده موظف است علاوه بر حضور در مراجع رسمی و پاسخگویی ۱۵‌کالا را درخصوص موضوعات قضائی و هزینه­ها و خسارات آن مصون نماید و این هزینه­ها را مسترد نماید.

7-8- فروشنده در صورت اعلام مشتری مبنی بر عیب، کاستی یا نقص کالا، متعهد به اجرای صحیح تعهدات و پاسخگویی به مشتری و جلب رضایت وی بر اساس نظر ۱۵کالا است و در صورت درخواست مشتری نسبت به جایگزین کردن یا رفع نقص آن، ظرف مدت 2 روز کاری اقدام نماید. چنانچه فروشنده ظرف مدت مذکور اقدام لازم را معمول نداشته یا مشتری با پس دادن کالا تقاضای استرداد وجه را داشته باشد، ۱۵‌کالا نسبت به عودت وجه به مشتری اقدام می نماید و فروشنده بدینوسیله حق هرگونه اعتراض نسبت به استرداد وجه به مشتری و عدم استرداد کالا از سوی خریدار را از خود سلب و ساقط می­نماید. فروشنده می­پذیرد هزینه ناشی از استرداد کالاهای معیوب یا ناقص توسط مشتری، از مطالبات فروشنده کسر و توسط ۱۵‌کالا برداشت خواهد شد.

7-9- فروشنده اعلام و اقرار می نماید مالک قانونی کالاهای معرفی شده بوده و مجاز به فروش آنها است و ضمناً کالاهای ارائه شده را از مجاری و طرق قانونی تأمین کرده و دارای فاکتور خرید معتبر می باشد و متعهد می شود

هیچ گونه کالای قاچاق، ممنوعه یا غیر بهداشتی یا مضر برای سلامتی یا تاریخ گذشته یا بدون تاریخ و مجوز را را تحویل مشتری ندهد و تضمین می کند تمامی کالاها و ملحقات فروخته و ارسال شده به نحو صحیح و قانونی قیمت­گذاری و با رعایت حقوق مالکیت فکری عرضه شده و جزء کالاهای مجاز و قانونی و بهداشتی بوده و درصورت وارداتی بودن از مبادی قانونی ترخیص و وارد کشور گردیده و همگی دارای برگ سبز و کلیه مدارک گمرکی و مالیاتی و مجوزهای وارداتی لازم می باشند و همه این مستندات را در صورت لزوم به همراه فاکتور فروش به ۱۵کالا یا مراجع ذیصلاح قانونی ارائه خواهد داد.

در غیر این صورت کلیه مسئولیت های قضایی و قانونی و پاسخگویی به مشتری و سایر اشخاص و مراجع ذی صلاح از جمله و نه منحصراً شامل گمرکات، تعزیرات و اداره مالیات بر عهده فروشنده خواهد بود و فروشنده موظف است درصورت محکومیت یا الزام قانونی ۱۵کالا به پرداخت خسارت یا جریمه، علاوه بر پرداخت آنها، جریمه ای مطابق با ماده 9 به عنوان وجه التزام عدم انجام تعهد نیز به ۱۵‌کالا پرداخت نماید. فروشنده ضمن تضمین موارد فوق، بدینوسیله می­پذیرد که در صورت تخلف، ۱۵کالا می­تواند ضمن قطع فوری دسترسی فروشنده به پنل، نسبت به فسخ قرارداد اقدام نماید و فروشنده حق هرگونه اعتراضی را از خود سلب و ساقط می نماید.

7-10- فروشنده متعهد می شود که هیچ گونه کالای تقلبی یا غیراصل را به عنوان کالای اصل در سایت درج نکرده و تحویل مشتری ندهد. در غیر این صورت فروشنده موظف است مطابق ماده 9، هرگونه وجه التزام عدم انجام تعهد را به ۱۵‌کالا پرداخت نماید و در این صورت، ۱۵‌کالا می­تواند ضمن قطع فوری دسترسی فروشنده به پنل، نسبت به فسخ قرارداد اقدام نماید و فروشنده بدینوسیله حق هرگونه اعتراضی را از خود سلب و ساقط می نماید.

7-11- فروشنده تضمین می‏کند که اولاً تنوع، تعداد، قیمت، کیفیت، مشخصات و عملکرد معمول کالاها به ترتیب اعلام شده در درگاه اینترنتی است و کالاها با اطلاعات انتشار یافته در مورد آن ها کاملاً تطبیق دارد، ثانیاً کلیه کالاها در بسته بندی مطابق با استاندارد ۱۵‌کالا (و در صورت فقدان استاندارد خاصی از سوی ۱۵‌کالا، در بهترین بسته بندی معمول در رویه تجاری برای آن نوع کالا و مسیر حمل) تحویل داده خواهد شد، ثالثاً، کالاهای فروخته شده به هیچ عنوان کالاهای دست دوم (ریپک یا غیرآکبند)، مرجوعی (ریفرش) و یا مجددا فروخته شده نمی باشد. فروشنده مسئول جبران خسارات وارده و دعوای طرح شده از سوی مشتریان در خصوص موارد مذکور در این بند خواهد بود و مسئولیتی در این خصوص متوجه ۱۵‌کالا نخواهد بود.

7-12- فروشنده متعهد است نظر ۱۵‌کالا را در مورد کاستی ها و نقایص بسته­ها پذیرفته و اقدامات لازم را در خصوص رفع نقص ظرف مدت 24 ساعت به عمل آورد. در صورت عدم رفع نقص، فروشنده متعهد به جبران خسارات وارده به ۱۵‌کالا و مشتری ( براساس ماده 9) حسب اعلام دیجی‌کالا و پرداخت خسارات ناشی از تأخیر در انجام تعهد است.

7-13- فروشنده مطابق بخشنامه سازمان امور مالیاتی (موجود در پنل) نیازی به صدور صورتحساب فروش موضوع آئین نامه اجرایی ماده 95 قانون مالیات های مستقیم ندارد و فروش های صورت پذیرفته توسط ۱۵‌کالا به نیابت از خود را در سامانه معاملات فصلی به نام یگانه صنعت فرهاد ارسال خواهد نمود.

7-14- فروشنده موظف است در خصوص کالاهای ملزم به داشتن گارانتی، کالا را با گارانتی مجاز در پنل عرضه نماید. تاریخ شروع گارانتی از زمان صدور فاکتور توسط ۱۵‌کالا آغاز می شود و فروشنده موظف است اعتبار گارانتی را از زمان فروش کالا محاسبه کند. در غیر اینصورت مسئولیت پاسخگویی به ادعاهای اشخاص ثالث (اعم از مشتری و سایر اشخاص و مراجع) را بر عهده دارد.

7-15- فروشنده اعلام و اظهار می دارد که در زمان انعقاد این قرارداد، مشمول هیچ ممنوعیت قانونی برای انعقاد قرارداد نمی­باشد و چنانچه در هر زمانی به هر دلیلی مشمول ممنوعیت قرار گرفت، متعهد به اعلام ممنوعیت قانونی خود جهت اخذ تصمیم مقتضی به دیجی‌کالا می باشد. در صورت عدم اعلام ممنوعیت، فروشنده مسئول عواقب قانونی آن و جبران خسارات وارده به اشخاص ثالث و ۱۵‌کالا خواهد بود و ۱۵‌کالا هیچ مسئولیتی نداشته و نخواهد داشت.

7-16- اگر در جریان تحویل، قبول، استفاده یا دسترسی به کالاها، خسارت مالی یا آسیب و جراحات شخصی ناشی از تقصیر یا عدم مراقبت در تولید، بسته بندی یا تحویل کالا رخ دهد از جمله مواردی چون استاندارد پایین، معیوب یا مضر بودن اجزای تشکیل دهنده ی کالا، آلودگی کالا یا هرگونه قصور و تقصیر از ناحیه فروشنده، فروشنده در مقابل ۱۵‌کالا، کارکنان و نمایندگان وی و خریدار و اشخاص ثالث مسئول جبران کلیه خسارات وارده خواهد بود.

7-17- فروشنده متعهد است صرفاً کالاهای موجود در انبار را در پنل فروشندگان اعلام نماید. معرفی کالای غیر موجود در پنل فروشندگان به عنوان کالای موجود ممنوع بوده و فروشنده مسئول جبران خسارات وارده به ۱۵کالا و مشتری و پاسخگویی حقوقی و کیفری در مقابل مراجع قضایی و قانونی خواهد بود. در این حالت ۱۵کالا بنا به تشخیص خود علاوه بر اخذ وجه التزام قراردادی مندرج در ماده 9، راساً نسبت به قطع پنل فروشنده به فوریت اقدام خواهد نمود.

7-18- فروشنده متعهد به حفظ محرمانگی نام کاربری و رمز عبور پنل فروشندگان بوده و برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی، کلیه اقدامات لازم از جمله تغییر رمز عبور در دوره­های متعارف و عدم افشای آن به اشخاص ثالث را مبذول خواهد داشت. بدیهی است مسئولیت هرگونه سهل انگاری در حفظ نام کاربری و رمز عبور، مسئولیت­های ناشی از استفاده از رمز عبور و به طور کل، کلیه ی فعالیت­هایی که تحت حساب کاربری و یا رمز عبور انجام می­پذیرد بر عهده فروشنده می­باشد.

در صورت بروز هر گونه مشکل یا تخلف یا سوء استفاده اشخاص ثالث، فروشنده مسئول و پاسخگوی نهادها و مراجع ذیربط و جبران هرگونه خسارت احتمالی وارده است و باید در اسرع وقت نسبت به تغییر رمز عبور اقدام نماید. فروشنده موظف است هرگونه مشکل احتمالی را سریعاً به دیجی‌کالا اعلام نماید و جهت حل و فصل آن همکاری لازم را داشته باشد. در غیر اینصورت مسئولیت هرگونه سوء استفاده از پنل یا خسارات ناشی از آن بر عهده فروشنده است.

7-19- فروشنده متعهد است مقررات لازم الاجرا علی الخصوص قانون تجارت الکترونیک و نظامات مختص این قانون (از جمله ارائه کالاهای سالم به مشتری، حفظ مهلت هفت روزه انصراف، ارائه اطلاعات دقیق و جامع در مورد کالای عرضه شده در فضای مجازی) و قوانین و مقررات مالیاتی، صنفی، جرائم رایانه ای و مجازات اسلامی و نیز قوانین و مقررات تعزیرات و امور گمرکی و صادرات و واردات و مبارزه با قاچاق را رعایت نماید و همچنین تأیید می نماید که مجوزهای قانونی و توانایی های لازم را برای این فعالیت ها دارا می باشد. فروشنده ضمن آگاهی به این موضوع حق خود در خصوص هرگونه ادعای جبران خسارات را سلب و ساقط می نماید.

7-20- فروشنده موظف است در درج محتوای کالا در پنل خود، کلیه ی مقررات و شئون اخلاقی، اسلامی و قانونی را رعایت نموده و بدینوسیله مسئولیت هرگونه پاسخگویی در این خصوص به مراجع ذی صلاح یا اشخاص ثالث را می­پذیرد.

7-21- در صورت تخلف از هر یک از تعهدات مندرج در این قرارداد، فروشنده باید خسارات وارده به ۱۵‌کالا را جبران نماید و با تایید این قرارداد می پذیرد در صورت بروز تخلف و عدم رعایت مفاد این قرارداد، ۱۵کالا می­تواند به تشخیص خود راساً نسبت به قطع پنل اقدام نماید.

7-22- مطالبات فروشنده خواه ناشی از این قرارداد، خواه ناشی از هر منشا دیگر، نزد ۱۵کالا از جمله تضامین می­باشد و ۱۵‌کالا می­تواند هر یک از مطالبات خویش، هزینه ها و خسارات را راسا از محل مطالبات وی یا هر یک از تضامین نزد خود وصول نماید.

7-23- فروشنده حق واگذاری جزئی و کلی حقوق و تعهدات خود را به موجب این قرارداد به اشخاص ثالث بدون موافقت کتبی و قبلی طرف دیگر، تحت هیچ عنوانی اعم از نمایندگی، وکالت، صلح حقوق و سایر عناوین نخواهد داشت و دیجی‌کالا حق واگذاری را برای خود محفوظ می دارد.

7-24- فروشنده موظف است کالاهای خود را با برچسب گذاری صحیح تحویل ۱۵‌کالا نماید. درصورتیکه کالا بدون برچسب مذکور به انبار دیجی‌کالا ارسال شود، کالا دریافت نخواهد شد و به هزینه فروشنده عودت می گردد. چنانچه کالا توسط شخصی به غیر از فروشنده (پست/پیک)، بدون برچسب گذاری صحیح و مشخص بودن نام و نشانی فروشنده به هر علت به انبار ۱۵‌کالا وارد شود، ۱۵‌کالا مسئولیتی درقبال این نوع کالاهای بدون مشخصات و برچسب صحیح نخواهد داشت. پس از اعلام به فروشنده در صورت قابل شناسایی بودن، فروشنده موظف است کالاهای مذکور را به هزینه خود استرداد نماید و تا حداکثر 24 ساعت پس از اعلام ۱۵‌کالا، کالای جدید با برچسب گذاری صحیح را به انبار ۱۵کالا ارسال نماید.

7-25- فروشنده موظف است نسبت به کالاهای عودت شده از سوی مشتریان، کالاهای معیوب، کالاهایی که در اثنای همکاری فروش آن ها ممنوع و غیر قانونی شده است یا به هر علت موظف به استرداد آن می باشد، اقدامات لازم نسبت به تحویل کالا از انبار ۱۵‌کالا را ظرف مدت 45 روز پس از اعلام ۱۵‌کالا به ایشان از طریق پنل یا ایمیل، انجام دهد. در صورت مراجعه فروشنده ظرف مهلت مقرر جهت استرداد کالاهای بندهای فوق، ابتدا هزینه های انبارداری و خسارات و وجوه التزام راسا توسط ۱۵‌کالا از مطالبات وی کسر و برداشت می شود و سپس کالا به ایشان عودت می گردد. اگر فروشنده مشمول خدمات ارسال ۱۵‌کالا باشد، کالا توسط ۱۵‌کالا به ایشان ارسال می شود در غیر اینصورت باید شخصا برای دریافت کالا مراجعه نماید.

7-26- درصورت تکرار نقض تعهد به مدت سه بار، ۱۵‌کالا می تواند ضمن قطع دسترسی فروشنده به پنل حسب صلاحدید نسبت به فسخ قرارداد اقدام نماید. فسخ قرارداد مانع از مطالبه وجوه التزام و خسارات نخواهد شد.

7-27- در صورتی که فروشنده جهت دریافت و استرداد کالاهای شرح زیر اقدام ننماید:

• کالاهای بدون برچسب صحیح،• کالاهایی که فروشنده تقاضای استرداد آن از انبار را نموده است،• کالاهای عودت شده از سوی مشتریان،• کالاهای معیوب،• کالاهایی که در اثنای همکاری فروش آن ها ممنوع و غیر قانونی شده است،• یا کالاهایی که به هر علت با توجه به مفاد این قرارداد، موظف به استرداد آن می باشد،

۱۵‌کالا مسئولیتی جهت نگهداری این نوع کالا ها نخواهد داشت و اگر ظرف 14 روز پس از ارسال اخطار به فروشنده از طریق پنل یا ایمیل مبنی بر تخلیه ی کالاها از انبار ۱۵کالا فروشنده نسبت به استرداد کالاها اقدام ننماید، پرداخت کلیه ی صورتحساب های فروشنده را متوقف نموده تا زمانی که فروشنده نسبت به استرداد کالاهای فوق الذکر اقدام نماید.

همچنین در صورتی که ظرف 45 روز پس از ارسال اخطار به فروشنده از طریق پنل یا ایمیل نسبت به استرداد کالاها اقدام ننماید، ۱۵‌کالا عدم استرداد کالاها را به منزله اعراض فروشنده از کالاهای فوق الذکر تلقی نموده و فروشنده نیز با تایید این قرارداد، این اختیار را به ۱۵‌کالا می دهد تا کالای موجود در انبار را به نفع خود ضبط نموده و مطالبات خود را از محل آن برداشت کند. در این صورت فروشنده حق هرگونه ادعا و اعتراضی را از خود سلب و ساقط می نماید.

7-28- فروشنده متعهد به معرفی نماینده خود جهت آموزش و توجیه در خصوص نحوه استفاده از درگاه اینترنتی می باشد. متعاقباً فروشنده با استفاده از پنل اعلام و اقرار می نماید که آموزش های لازم را فراگرفته و مسئولیت پنل را برعهده دارد و نمی تواند به ادعای ناآگاهی یا عدم اطلاع رسانی، ادعایی را علیه ۱۵کالا طرح نماید.

ماده 8. تعهدات و حقوق ۱۵کالا

8-1- ۱۵‌کالا به عنوان واسطه فضای مجازی کسب و کار و خدمات دهنده در خصوص امور جانبی و امین در نگهداری وجوه پرداختی حاصل از فروش، همکاری لازم را با فروشنده در راستای عرضه کالاهای موضوع قرارداد در درگاه اینترنتی (معرفی، توصیف و عکس گذاری، ارسال آنها به مشتریان بالقوه و سایر خدمات به شرح مقرر در پنل فروشنده) با اخذ هزینه ­های مربوط مبذول خواهد داشت.

8-2- طراحی درگاه اینترنتی، تعیین جایگاه کالا، نحوه معرفی، شیوه نمایش و تبلیغ کالا درصورت درخواست فروشنده در قبال دریافت هزینه های مربوطه به شرح جدول هزینه ها و جریمه ها مندرج در پنل فروشنده بر عهده ۱۵کالا خواهد بود.

8-3- کلیه مطالب و تصاویر مندرج در درگاه اینترنتی در خصوص محصولات و کالاها، تحت کپی رایت و مالکیت فکری ۱۵کالا است. همچنین هرگونه بهره برداری، استناد و استفاده تجاری از آن ها، حتی برای مالک کالا، ممنوع بوده و ۱۵‌کالا حق خود را برای پیگیری قانونی نقض این موارد محفوظ می دارد. عکس ها و مطالب تولیدی توسط فروشنده مشمول این مورد نخواهد شد.

8-4- ۱۵‌کالا اقدامات و هماهنگی لازم را جهت آموزش و توجیه فروشنده یا نمایندگان ایشان در خصوص نحوه استفاده از درگاه اینترنتی انجام خواهد داد و فروشنده متعهد به حضور در جلسات اجباری می باشد، در غیر این صورت ۱۵کالا می تواند با تشخیص انحصاری خود پنل فروشنده را به دلیل عدم حضور در جلسات آموزشی متوقف نماید و فروشنده حق هیچگونه اعتراضی در این خصوص نخواهد داشت. متعاقباً فروشنده با استفاده از پنل، اعلام و اقرار می­نماید که آموزش­های لازم را فراگرفته و مسئولیت پنل را برعهده دارد و نمی­تواند به ادعای ناآگاهی یا عدم اطلاع رسانی، ادعایی را علیه ۱۵‌کالا طرح نماید.

8-5- وجوه ناشی از فروش کالا پس از کسر کمیسیون، هزینه ها و مطالبات قراردادی و تأیید واحد مالی ۱۵‌کالا، طبق زمان بندی مشخص شده در پنل فروشندگان به فروشنده پرداخت می شود.

تبصره 4: اگر روز پرداخت مصادف با پنجشنبه باشد، پرداخت در روز قبل یعنی چهارشنبه انجام خواهد شد. اگر روز پرداخت مصادف با جمعه یا تعطیلات رسمی باشد، پرداخت در روز کاری بعدی انجام خواهد شد.

تبصره 5: کمیسیون، هزینه ­ها و مطالبات قراردادی ۱۵‌کالا همراه مالیات بر ارزش افزوده آنها محاسبه و از فروشنده دریافت خواهد شد.

تبصره 6: فروشنده موظف به معرفی شماره حساب با کد شبا منطبق با نام خود، به ۱۵‌کالا می باشد. وجوه فوق الذکر صرفا به شماره حسابی که کد شبای آن به نام فروشنده است واریز خواهد شد. در صورت عدم اعلام فروشنده و یا عدم تطابق نام فروشنده و صاحب کد شبا، دیجی‌کالا مسئولیتی در تاخیر و یا عدم پرداخت وجوه ندارد.

تبصره 7: ۱۵کالا مسئولیت و تعهدی در خصوص تکالیف قانونی و مالیاتی فروشنده از جمله مالیات بر درآمد و ارزش افزوده کالا ندارد و فروشنده در صورتیکه مشمول مقررات مالیات بر ارزش افزوده باشد، متعهد است در اعلام مبلغ قابل پرداخت توسط مشتری، مالیات بر ارزش افزوده را در نظر گرفته و نسبت به انجام تعهدات مالیاتی و ارائه مدارک و مستندات به حوزه مالیاتی مربوط به خود اقدامات مقتضی را مبذول نماید. در صورت عدم رعایت هر یک از تعهدات قانونی و مالیاتی از سوی فروشنده، ۱۵‌کالا محق می ﺑاشد که خسارات وارده به خود را ﺑر حسب تشخیص خود از محل مطالبات فروشنده یا تضامین وی راساً و ﺑدون نیاز ﺑه مراجعه ﺑه مراجع قانونی وصول نماید.

8-6- ۱۵‌کالا در راستای ارائه هرگونه خدمات به فروشندگان، هزینه های مربوطه را مطابق با جدول کمیسیون و هزینه ها مندرج در پنل فروشندگان، در ازای صدور فاکتور از فروشنده دریافت می نماید. فاکتور ۱۵کالا می تواند به صورت الکترونیک روی پنل باشد و فروشنده ظرف 5 روز کاری پس از صدور فاکتور مهلت دارد تا مراتب اعتراض خود را اعلام نماید. بدیهی است در صورت اعتراض موارد توسط ۱۵کالا بررسی و در صورت صلاحدید در فاکتور بعدی اصلاح می گردد.

8-7- ۱۵کالا می تواند حقوق و تعهدات خود ناشی از این قرارداد را به اشخاص ثالث منتقل کند.

8-8- ۱۵‌کالا حق تغییر «شرایط قرارداد» را در هر زمانی داشته و این تغییرات و همچنین اطلاعیه ها و ابلاغیه ها توسط ۱۵کالا در پنل اختصاصی فروشنده اعلام می شود که به منزله ی ابلاغ به «فروشنده» می باشد. «فروشندگان» متعهد هستند تمامی اطلاعیه ها را با دقت مطالعه نموده و طبق آن عمل نمایند. تغییرات به طور خودکار روی پنل اختصاصی فروشنده قرار گرفته و به منزله ی اصلاحیه و الحاقیه این قرارداد محسوب شده و «فروشنده» متعهد به رعایت مقررات به روز شده می باشد و نیاز به هیچگونه تشریفات دیگری جهت امضا و ابلاغ نمی باشد.

ماده 9. وجه التزام

درصورتی که فروشنده هریک از تعهدات قراردادی خود را در موعد مقرر یا به طور صحیح انجام ندهد یا اقدامات وی به هر دلیل منجر به ورود خدشه به اعتبار یا شهرت ۱۵‌کالا گردد، دیجی‌کالا حق دارد وجوه التزام به شرح ذیل را با توجه به جدول موجود در پنل سلر سنتر محاسبه و از فروشنده مطالبه یا راساً از مطالبات فروشنده کسر کند:

الف- وجه التزام قیمت گذاری و فروش هرگونه کالا با قیمتی بالاتر از “قیمت مصرف کننده” مندرج بر روی کالا

ب- وجه التزام فروش کالای غیر اصل و کالای بدون گارانتی

پ- وجه التزام فروش کالای قاچاق، ممنوعه، غیر بهداشتی مضر

ت- وجه التزام لغو سفارش مشتری توسط فروشنده به دلایلی از قبیل عدم موجودی کالا در انبار فروشنده، فروش کالاهای ممنوعه، تاخیر در تامین و ارسال کالا از سمت فروشنده، اشتباه در قیمت گذاری و سایر دلایل به تشخیص ۱۵‌کالا،

ث- وجه التزام تاخیر در ارسال کالا (از تاریخ مقرر در پنل برای تحویل به انبار)،

ج- وجه التزام مغایرت کالا و محموله ارسالی با سفارش ثبت شده و محموله ثبت شده در پنل، در هنگام ورود به انبار،

چ- وجه التزام مرجوعی کالا توسط مشتری به دلایلی از قبیل مغایرت محتوایی، معیوب بودن کالا، کالای تقلبی یا غیراصل و سایر دلایل به تشخیص ۱۵‌کالا

ح- وجه التزام تاخیر در بازپس گیری و تعیین تکلیف کالا توسط فروشنده به دلایلی از قبیل معیوب بودن، ناقص بودن، مسترد شدن از طرف خریدار یا به هر دلیل به تشخیص ۱۵کالا مشمول بازپس گیری از انبار شدند.

تبصره 8: وجوه التزام مذکور با الزام فروشنده به انجام تعهد اصلی قابل جمع بوده و بدل آن نمیباشد.

ماده 10. موارد فسخ قرارداد

10-1-هر یک از طرفین می تواند در صورت انحلال یا ورشکستگی طرف مقابل قرارداد را فسخ و مراتب را اعلام نماید.

10-2- ۱۵‌کالا می تواند در موارد زیر بنا به تشخیص خود و بدون نیاز به مراجعه به مرجع حل و فصل اختلاف، ضمن قطع فوری دسترسی فروشنده به پنل، قرارداد را فورا فسخ نماید. فسخ قرارداد مانع از مطالبه خسارات و وجوه التزام از سوی ۱۵کالا نمی باشد.

10-2-1- درصورت نقض تعهدات فروشنده طبق این قرارداد و عدم رفع آن ظرف مدت 10 روز از تاریخ ارسال اخطار کتبی الکترونیکی در پنل یا از طریق ایمیل؛

10-2-2-درصورتی که مشخص شود فروشنده در صدد تطمیع، اغوا یا ارائه هرگونه پیشنهاد نامشروع به هریک از کارکنان ۱۵کالا بر آمده است؛

10-2-3-واگذاری قرارداد به شخص ثالث از سوی فروشنده.

10-3- علاوه بر موارد مذکور در فوق،۱۵کالا می تواند در صورت عدم تمایل به ادامه با طرف مقابل، راساً و بدون نیاز به مراجعه به مرجع حل اختلاف در طول مدت قرارداد، ضمن قطع فوری پنل، رابطه قراردادی خود با فروشنده را بدون هرگونه مسئولیت درخصوص پرداخت خسارات تحت هر عنوان، فسخ کند. در این موارد، فروشنده اعلام و اقرار نمود که ۱۵کالا حق دارد طبق صلاحدید خود عمل نموده و خساراتی تحت هر عنوان، قابل ادعا از سوی فروشنده نمی باشد.

تبصره 9: در صورت فسخ یا خاتمه قرارداد، کالاهای باقی مانده در انبار ۱۵‌کالا بعد از تسویه حساب، با ارائه صورتحساب و رسید کتبی به فروشنده مسترد خواهد شد. چنانچه ظرف پنج روز از تاریخ خاتمه قرارداد، فروشنده مطالبات ۱۵‌کالا بابت خسارات، وجوه التزام و یا سایر مطالبات را تسویه ننماید، فروشنده با تایید قرارداد این اختیار را به ۱۵‌کالا می دهد تا کالای موجود در انبار به نفع خود ضبط نموده و مطالبات خود را از محل آن برداشت کند.

ماده 11. قوه قاهره (فورس ماژور)

چنانچه به دلیل بروز حوادث غیر مترقبه از قبیل جنگ، شورش، سیل، زلزله، حریق و نظایر آن، ایفای تعهدات از ناحیه یکی از طرفین غیرممکن گردد،

قرارداد به حالت تعلیق درآمده و اگر این وضعیت بیش از سه ماه ادامه یابد و طرفین در مورد آن توافقی ننمایند، هر طرف حق فسخ قرارداد را خواهد داشت.

تبصره 10: طرف مدعی قوه قاهره باید گواهی از مراجع ذیربط اخذ و به طرف مقابل ارائه نماید.

ماده 12. اسقاط حق

اسقاط هر یک از حقوق توسط ۱۵‌کالا تنها زمانی واجد اثر است که به شکل کتبی به فروشنده ابلاغ شود.

ماده 13. رازداری

هریک از طرفین باید اطلاعات مندرج در پنل، به ویژه اطلاعات مشتریان را محرمانه تلقی و کلیه اقدامات مقتضی برای تضمین حفظ محرمانگی آن به وسیله کارکنان خود را نیز اتخاذ نمایند. این تعهد تا پنج سال از تاریخ خاتمه قرارداد معتبر است. بدیهی است ارائه اطلاعات به موجب حکم قانونی یا دستور مقامات، از شمول این ماده مستثنی است. ۱۵ کالا حق دارد به صلاحدید خود خسارات ناشی از نقض این تعهد را محاسبه نموده و از مطالبات فروشنده کسر نماید.

ماده 14. واگذاری

فروشنده حق واگذاری جزئی و کلی حقوق و تعهدات خود را به موجب این قرارداد به اشخاص ثالث بدون موافقت کتبی و قبلی طرف دیگر، تحت هیچ عنوانی اعم از نمایندگی، وکالت، صلح حقوق و سایر عناوین، نخواهد داشت.

ماده 15. قانون حاکم و نحوۀ حل اختلاف

قرارداد تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد و با توجه به محل انعقاد قرارداد، کلیه اختلافات و دعاوی ناشی از آن و یا راجع به آن به مراجع صالح قضایی جمهوری اسلامی ایران در شهر تهران ،کرمان ،سیرجان ارجاع خواهد شد.

این قرارداد در 15 ماده با تایید قرارداد مورد تایید قرار می گیرد و فروشنده با تایید این قرارداد متعهد بدان خواهد بود.